27 اردیبهشت روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات

۱۳۹۹/۰۲/۲۸ تعداد بازدید: ۲۶۹۱
print
27 اردیبهشت روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات

 

سلامت یک دستگاه به اتصال اجزای آن و هم نوایی و هم سازی آن ها ارتباط دارد. روابط عمومی ها می توانند فعالیت نهادها را ارزیابی و منعکس کنند و مشخص کننده ی روش ها و نقص های دستگاه مربوط خود باشند.  مقام معظم رهبری

 

سازمان موفق در گرو مدیریت روابط عمومی فعال و پویا

   ۲۷ اردیبهشت ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران بعنوان روز روابط‌عمومی و ارتباطات نامگذاری شده و از این بابت بایستی این نماد و توجه را به فال نیک گرفت. اما مدیران و حتی کلیه آحاد جامعه درنظر داشته باشند که این توجه به روابط‌عمومی را فقط بسنده به یک روز و یا یک هفته نکنند، چرا که روابط‌عمومی محدود به زمان و مکان نیست. بدیهی‌است داشتن روابط‌عمومی قوی، فعال و بطور مستمر باعث نمایاندن صحیح اوضاع و احوال مسائل درون‌سازمانی و برون‌سازمانی به مخاطبان خواهد بود. ضمن اینکه برای ایجاد ارتباطات دوسویه بین مردم جامعه با دستگاه‌ها و مراکز مختلف بمنظور بیان نظرات پیشنهادی و انتقادی و دریافت پاسخ های مربوطه، بایستی از بستر و کانال روابط عمومی صورت پذیر است.

در تعاریف مختلف روابط عمومی به موضوع فوق الذکر خواهیم رسید.

- روابط عمومی آیینه تمام نمای سازمان و دستگاه مربوطه است.

- روابط عمومی پل ارتباطی بین مردم و مسئولان می باشد.

- روابط عمومی چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای هر نهاد و دستگاهی تلقی می‌شود.

- و تعاریف دیگر.............

اگر مدیران عالی ما بخواهند به موفقیت در اهداف مدنظر دستگاه خویش برسند، چاره‌ای ندارند که مدیری توانمند در عرصه ارتباطات برای ارائه برنامه‌ها و موفقیت‌های حاصله و متقابلاً کسب نظرات جامعه مخاطب جهت افکارسنجی از سازمان متبوع خویش را انتخاب کنند. همچنین اگر مدیران میانی و پایینی و کارکنان سازمان و نیز جمعیت بهره‌برداران بخواهند در پیشرفت سازمان‌ها و نهادهای خدمات‌ر‌سان جامعه و رفع موانع موجود مشارکت داشته باشند، باید مطالبه‌گری را بدانند و این مهم نیز از طریق مدیریت استراتژیک روابط عمومی محقق می‌شود.

در عصر کنونی که عصر ارتباطات و فضای مجازی است، مطلب فوق بیش از پیش نمایان شده است. در تایید این امر، پیدایش شبکه‌های مختلف اجتماعی است که متاسفانه تعداد زیادی از آنان با نیت تخریب و به زیر سوال بردن نکات مثبت و بولد نمودن نکات منفی به وجود آمدند(هرچندکه باید این را بپذیریم که نکات منفی و عملکردهای ضعیف برخی دستگاهها نیز مشهود است). برای مدیریت نمودن این اتفاقات که روزبه‌روز در حال گسترش است و متاسفانه برخی از مردم ما نیز سوار بر این موج نارضایتی شده‌اند، لاجرم داشتن روابط عمومی پویا با هنر به کارگیری مدیریت صحیح افکار، برگ برنده مدیران عالی خواهد بود.

شعار امسال به فرموده مقام معظم رهبری سال "جهش تولید" است؛ خانواده جهادکشاورزی متشکل از ۹ سازمان و اداره کل میباشد که شامل: اداره کل عشایری- اداره کل دامپزشکی- اداره کل منابع طبیعی- اداره کل پشتیبانی امور دام- سازمان تعاون روستایی- مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی- شرکت خدمات حمایتی کشاورزی- موسسه سرم‌سازی رازی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان است(البته نظام مهندسی کشاورزی بعنوان بزرگترین تشکل غیردولتی وابسته به جهاد کشاورزی و بازوی اجرایی بخش کشاورزی استان میباشد). یقینا این خانواده بزرگ نقش موثری و بزعم اینجانب اصلی‌ترین و فراگیرترین نقش را در تحقق شعار سال ایفا خواهند نمود.

دراین خصوص‌پیشنهاد می‌گردد به یمن روز روابط عمومی که مصادف با شب‌های قدر و آخرین روزهای ماه پربرکت رمضان گردیده، برنامه عملیاتی جهش تولید در بخش کشاورزی را از جوار بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج(ع) با تیم قوی مدیران روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی و مراکز و ادارات تابعه آغاز نماییم.

رجاءواثق‌دارم همانطور که همیشه خراسان‌رضوی در طی سالهای اخیر در بیشتر ارزیابی‌های عمومی و اختصاصی ازطرف استانداری(در سطح دستگاههای استان) و یا از طرف وزارت متبوع(در سطح سازمان جهادکشاورزی استانها) حائز رتبه برتر گردیده، در این امر مهم نیز با مدیریت عالی سازمان جهادکشاورزی استان به موفقیت مدنظر دست پیدا کند.

خدایا چنان کن سرانجام کار                                تو خشنود باشی و ما رستگار

 

محمود طلوع- مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی

                                                                                          سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی

سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی خراسان رضوی

کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت متعلق به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی می باشد. استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است
طراحی، اجرا و پشتیبانی: اینتک